Co nas wyróżnia

Przedszkole Muzyczny Maluszek

Co nas wyróżnia

Co nas wyróżnia

Pierwsze niepubliczne przedszkole w Głogowie Małopolskim, w którym kładziemy nacisk na rozwój sfery społeczno-emocjonalnej u dzieci poprzez bogaty program zajęć muzycznych w ramach czesnego. Projekty muzyczno-artystyczne, komponowanie i rytmika to zajęcia, które zdecydowanie wpływają na samoświadomość dziecka. Oprócz zajęć muzycznych nasi nauczyciele realizują program MEN w oparciu o specjalnie przygotowane scenariusze pozwalające na rozbudzenie wyobraźni, ciekawości oraz zainteresowanie sztuką. Prowadzimy zajęcia oparte na założeniach teorii prof. E.Gordona i C.Orfa.

W naszym przedszkolu panują idealne warunki do zabawy i nauki – posiadamy duże, przestronne sale, o metrażu znacznie przekraczającym wymagania stawiane tego typu placówkom, doskonale wyposażone sale muzyczne oraz salę ze sceną teatralną. Będziemy dysponować też własnym, nowocześnie i profesjonalnie urządzonym placem zabaw.

W Przedszkolu Muzyczny Maluszek zatrudniamy tylko osoby, które kochają dzieci, mają własne pasje i potrafią się nimi dzielić. Wszystkie zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi, w myśl zasady wyrażonej przez Konfucjusza: powiedz mi, a zapomnę; pokaż mi, a zapamiętam; pozwól mi zrobić, a zrozumiem. Dla dzieci w wieku przedszkolnym najbardziej naturalna jest aktywność fizyczna. Posiadają mnóstwo energii, która prawidłowo ukierunkowana, może stać się motorem wielkich osiągnięć.

W naszym przedszkolu zapewniamy dzieciom optymalne warunki rozwoju. Dajemy im także możliwość swobodnej ekspresji, dzięki czemu każde dziecko zachowuje swój indywidualizm i wyjątkowość.

Największą zaletą metod aktywizujących jest to, że zamieniają naukę w zabawę i przyjemność, a zdobycie wiedzy czy nowej umiejętności jest zwycięstwem pobudzającym do dalszego działania. Dzięki temu dzieci kochają się uczyć i nie ma znaczenia czy w przyszłości będą uczyły się gry na instrumentach, tańca czy matematyki. Miłość ta w nich pozostanie.

 

JĘZYK ANGIELSKI

W Przedszkolu Muzyczny Maluszek codzienne zajęcia językowe wypełnione są kreatywnymi aktywnościami, dzięki którym dziecko z przyjemnością odkodowuje język angielski.

Metoda odkodowywania języka

Każdy język posiada własny, unikatowy kod językowy. Jest to swoiste równanie matematyczne, które by płynnie posługiwać się językiem należy prawidłowo rozwiązać. Idąc tropem prawidłowego rozwoju mowy na zajęciach z wykorzystaniem metody odkodowywania języka dziecko zaczyna prawidłowo przyswajać a później używać język angielski.

A wszystko to podane jest w atrakcyjnej dla dziecka formie zabawy i okraszone dużą ilością piosenek oraz zabaw muzycznych.

Nie jest to zatem tylko zwykłe osłuchanie się z językiem obcym, czy przyswojenie kilku słówek lub piosenek po angielsku. Dzięki nam dziecko stawia solidny fundament językowy.

Globalne czytanie w języku angielskim (metoda RUN – Repeat Understood Name)

Istotnym elementem metody odkodowywania języka jest wczesna nauka czytania w języku angielskim. Język tworzy się wówczas w umyśle dziecka od słowa przeczytanego do wypowiedzianego – słowo początkowo odczytane przez dziecko jest inspiracją do samodzielnego wypowiedzenia (użycia w komunikacji). Nauka globalnego czytania w języku angielskim jest naśladowaniem etapów nabywania mowy: powtarzania (repeat), rozumienia (understood) oraz nazywania (name), czyli samodzielnego czytania.

Dzięki wczesnej nauce czytania w języku angielskim dziecko:

– uniknie błędów w pisowni wyrazów w języku angielskim

– uczy się czytania ze zrozumieniem

– rozwija język, a co za tym idzie poszerza swój potencjał intelektualny

– odczuwa sukces i wiarę we własne możliwości

– jest świetnie przygotowane do nauki w szkole

Zajęcia muzyczne

Zajęcia z rytmiki są wzbogacone o elementy muzykoterapii dzięki której dzieci rozwijają się w każdej sferze muzyki. Zajęcia prowadzone są w oparciu o metodę OZURA (odreagowanie, zrytmizowanie, uwrażliwienie, relaksacja i aktywizacja). Celem zajęć jest obniżenie napięcia psychofizycznego i emocjonalnego, motywacja do aktywności poznawczej i ruchowej, ćwiczenia orientacji w przestrzeni, rozwijanie ekspresji twórczej, redukcja lęków i napięć, budowanie zaufania, wzmacnianie wiary w siebie, radość i satysfakcja. Dzięki zajęciom umuzykalniającym u dzieci rozwijają się funkcje adaptacyjne, rozwojowe, wychowawcze, ekspresyjne i emocjonalne.

Zajęcia prowadzi pani Ewelina Ligas, która specjalizuje się w prowadzeniu zajęć instrumentalnych najmłodszych dzieci (od lat 3). Na indywidualnych zajęciach dzieci mogą rozwijać pasje do grania na instrumentach takich jak pianino, ukulele, flet poprzeczny czy saksofon. Do każdego ucznia podchodzi indywidualnie dostosowując program nauczania do możliwości dziecka.

W swojej pracy wykorzystuje wiele metod i technik umuzykalniania dzieci, takich jak aktywne słuchanie muzyki według Batii Strauss, metody Carla Orffa, Edwina Gordona i Dalcroza.

BEZPIECZEŃSTWO

Muzyczny Maluszek to placówka zachowująca europejskie standardy bezpieczeństwa dla szkół i przedszkoli. Dostęp do budynku jest ograniczony. Zarówno budynek jak i teren wokół niego podlegają całodobowej ochronie.

Sale przedszkolne są monitorowane, a obraz z kamer jest nagrywany i archiwizowany dla potrzeb dyrekcji.

W naszej placówce kładziemy szczególny nacisk na ochronę prywatności zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Dokumentacja pedagogiczna i dane osobowe są przechowywane w placówce w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo.

Zdjęcia dzieci są wykonywane za zgodą rodziców i umieszczane na naszej stronie stronie tylko po uzyskaniu na to zgody.

Dzieci z przedszkola mogą być odbierane tylko przez osoby upoważnione pisemnie, pełnoletnie, posiadające przy sobie dokument tożsamości.

Posiadamy własne miejsca parkingowe przed budynkiem.

ZDROWIE

Dbamy o zdrowie podopiecznych

Czas przedszkola to dla dzieci często czas wzmożonego chorowania. Dzieje się tak, ponieważ nie mają one jeszcze nabytej odporności, a są narażone na częstszy kontakt z zarazkami. Naszą odpowiedzią na ten problem są dwie podstawowe zasady panujące w naszej placówce:

  • Po pierwsze, ograniczyliśmy do minimum możliwość rozprzestrzeniania się chorób poprzez:
  • małe grupy pracujące w dużych salach,
  • wentylację zapewniającą ciągłą wymianę powietrza
  • używanie specjalnych środków czyszczących bezpiecznych dla dzieci, bezwonnych i nieuczulających,
  • konsekwentne nieprzyjmowanie na zajęcia dzieci chorych,
  • szczególne dbanie o higienę dzieci i wyrobienie nawyku częstego mycia rąk.

Po drugie, prowadzimy specjalny program wzmacniania odporności realizowany poprzez:

  • odpowiedni dobór jakościowy posiłków i napojów,
  • codzienne spacery i wycieczki, w strojach odpowiednio dobranych do pogody,
  • codzienne zabawy i gry sportowe w salach i na placu zabaw,
  • zapewnienie możliwości uczestnictwa dzieci w dodatkowych zajęciach sportowych.